أفضل 5 تطبيقات تساعدك على فقدان الوزن

أفضل 5 تطبيقات تساعدك على فقدان الوزن

لو كنت بتهتم بمتابعة وزنك وممارسة التمارين الرياضيه واتباع الانظمه الغذائيه اللى بتساعد على انقاص الوزن .. يبقى تابع الموضوع ده : 👇👇

101 Weight Loss Tips
هيساعدك التطبيق ده على إنقاص وزنك بسهولة، لانه بيقدملك 101 نصيحة تشمل عادات غذائية صحية ونصايح للطبخ وتمارين،وكمان ممكن تطرح الأسئلة، وهيجاوبك عليها .

MyFitnessPal
بيحلل التطبيق ده المعلومات الغذائية، وبيتحقق من كمية البروتينات والكربوهيدرات والسعرات الحرارية الموجودة في المنتجات، وبيعمل ده من خلال الباركود الموجود علي عبوة المنتج، تقدر من خلال التطبيق ده تحديد المدة الزمنية اللي عايز فيها تحقق الوزن المثالي لجسمك، لانه هيساعدك على اتباع نظام غذائي معين، وهيوضحلك نسبة السعرات الحرارية، اللي محتاجها يوميا.

My Diet Coach
يعتبر التطبيق ده مدربك الشخصي، لأنه هيشجعك ويحفزك على تحقيق أهدافك، عن طريق إرسال رسائل وصور تفكرك بهدفك، وتشجيعك على اتخاذ خطوات جديدة لتغيير نمط حياتك للأفضل.

7 Minute Workout
بيقدملك التطبيق ده عدد من التمارين المختلفة، اللي تقدر تمارسها في أي مكان ومن غير معدات،ولو كان معندكش الوقت الكافي عشان تروح صالة الجيم، وبتكون مدة التمارين حوالى7 دقايق، لأن ممارسة التمارين لمدة 7 دقايق يوميًا تقدر على مساعدتك على فقدان وزنك، لكن بجانب اتباعك لنظام غذائي صحي.

Low Fat Recipes
بيهتم التطبيق ده بتقديم الوصفات الخاصة بالغذاء الصحي، لأنه بيحتوي على مجموعة كبيرة ومتنوعة من الوصفات اللي بتتميز بنسبة منخفضة من الدهون، ومن أكتر اللى بيميز التطبيق ده أنه بيوفر وصفات لجميع وجبات اليوم (الفطار والغدا والعشا)، والى بيسهل عليك عملية الاختيار.

#دكتور_مفيد
#روشتة_دوت_كوم
#الدواء_بقى_أونلاين

عن heba mohamed

انا هبه ويارب اقدر افيدكوا .. وأكون خفيفه على قلبكوا ... ودايما احب اشوف ارائكوا وتعليقاتكوا وتتواصلوا معايا دايما

شاهد أيضاً

نصايح لفقدان الوزن خلال رمضان

نصايح لفقدان الوزن خلال رمضان هقدملك بعض النصايح لاستغلال شهر رمضان فى فقدان الوزن وتنقية …